אנו ודרכנו בית הספר מונה 334 תלמידים ובו 12 כיתות. התלמידים מגיעים מהקיבוצים: גבעת השלושה, נחשונים, חורשים ועינת, מן העיר ראש העין ומושבי הסביבה. בית הספר הינו מערכת לימודית וחברתית מעצבת, פועל ע"פ הגישה ההומניסטית על בסיס ערכי החינוך הקיבוצי לדורותיו, ומחנך את תלמידיו לערכים של סובלנות וכבוד האדם, יושר אישי, צדק חברתי וערכים דמוקרטיים. התלמידים גדלים בסביבה המעודדת את סקרנותם בתחומים שונים. מטרות ודגשים
- המשך הטמעת אופק חדש לאור ניסיון שנת הלימודים תשס"ט, דגש על הוראה בשעות פרטניות.
- פיתוח כלים לדיאלוג מורה- תלמיד.
- שיפור ההישגים במקצועות היסוד: מתמטיקה, אנגלית, שפה ומדעים.
- צוות בית הספר מונה כ- 25 אנשי צוות קבועים יחד עם אנשי מקצוע ומדריכי תוכניות העשרה.
- בית הספר נאמן לתוכניות הלימודים של משרד החינוך, תוך פיתוח דרכי הוראה ותוכניות ייחודיות בזיקה לתפיסתו החינוכית.
- אנו מבקשים ליצור בבית הספר תרבות של התמודדות שנלווים אליה הדדיות, יוזמה ואחריות, תוך קיום דיאלוג מתמשך בכל מערכות היחסים: הורים, תלמידים וסביבה.
אורחות החיים שלנו "אנו מבקשים להעשות למה שהננו - חדשים ,חד פעמיים, שאין -כיוצא-בהם,המחוקקים לעצמם, הבוראים את עצמם" (ניטשה).
בי"ס מאופיין באקלים חינוכי השם דגש על מתן מענה לשונות, ושמירה על מערכת ארגונית פורמלית באווירה בלתי פורמלית. בית הספר שומר על זהותו כבי"ס קיבוצי השוקד כל העת על המשכיות יחד עם התחדשות וחשיבה מתמדת, מהם מאפייניו ובמה בא לידי ביטוי ייחודו. כמו כן אנו רואים את מימוש חזוננו ביצירת מציאות בית ספרית בה המבוגרים חברי הצוות הינם האחראים הבלעדיים כלפי ההוויה הבית ספרית, כך שתלמידי בית הספר צומחים להיות מבוגרים אחראיים היוצרים את מציאות חייהם.
1. בבית הספר פועלות וועדות בהן לוקחים חלק תלמידי השכבה הבוגרת במטרה לפתח ולטפח עצמאות,אחריות ומעורבות חברתית.
2. שכבת כיתה ו' מובילה אירועים מרכזיים לאורך השנה, ומלווה את התלמידים הצעירים במסגרת פרטנית ובפעילויות השוטפות.
3. בית הספר רואה חשיבות בשמירה על הקשר עם קהילותיו תוך מתן דגש על למידת אבני דרך עיקריות בצורות ההתיישבות השונות.
4. סביבת בית הספר תהווה מקור ללמידה בלתי אמצעית וחווייתית: התלמידים יערכו סיורים בענפי הקיבוצים,בשטחי השדה ומעובדים ובשדות הבור ויעקבו אחר השינויים החלים בה.
בית הספר יפעל לבניית תוכנית לימודים המשלבת היכרות עם הקיבוץ והסביבה הרחבה בזיקה להיסטוריה, לגיאוגרפיה, לטבע ולאקולוגיה המקומית.
5. בית הספר מאמין בדיאלוג מתמיד על משפחות התלמידים ואמון על הצרכים של כל תלמיד ומשפחה.מדיניות "דלת פתוחה" שואפת ליצירת מצב בו כל משפחה תקבל מענה ללא צורך בוועד מייצג.
6. כל חברי הצוות שותפים ואחראיים לתהליך החינוכי של הילד.
7. מחנכות הכיתות ילוו את כיתותיהן בעשייה החינוכית ובכלל זה: טיולים, אירועים בית ספריים ומשימות כיתתיות.
8. בית הספר נותן דגש על פיתוח אינטיליגנציות נוספות דרך מערך שיעורי העשרה מגוון, המשתנה מעת לעת ומאפשר בחירה חלקית.
9. בבית הספר קיימת פינת חי אשר מהווה מקור למידה, ומאפשרת הרחבת הידע בתחום הזואולוגיה.
10. בית הספר רואה בניקיון ובטיפוח הסביבה ערך חשוב, המורים והתלמידים אחראים על הניקיון ושמירתו.
11. האחריות ללמידה מוטלת על התלמידים והמורים כאחד. שיעורי הבית מטרתם תרגול ו/או הרחבת חומר נלמד. ההורה מוזמן לגלות עניין, לתמוך ולעזור במידת הצורך אך יחד עם זאת להשאיר את עשיית השיעורים בידי הילד.
12. בית הספר רואה כחלק חשוב בתפקידו לקדם כל ילד בהתאם ליכולתו ודרכו. שימת הדגש לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים ותגבור מערך התמיכה בהם.
13. הערכת התלמידים מתבססת על נקודות החוזק של כל תלמיד ותלמיד, תוך נתינת משוב מחזק, מתוך מודעות למכלול האישיות שלו. 14. בית הספר מאמין בייחודיות של כל תלמיד ואינו מנהיג תלבושת אחידה.
15. הנהלת בית הספר קובעת תשלום חודשי אחיד הכולל סל תרבות, טיולים, מסיבות וכדומה. איסוף הכספים להתארגנויות כיתתיות או למתנות יעשה בתאום עם המחנכות ויוגבל לסכום סמלי בלבד.
העשרה וסל תרבות בית הספר מאמין בפיתוח האינטילגנציות המרובות הקיימות בכל אדם ואדם. אפשרות הבחירה מעוררת עניין והנאה אצל התלמיד, ומחייבת אותו להיות אחראי ללמידתו. שיעורי ההעשרה נבחרו בקפידה מתוך רצון לחשוף את התלמידים ולהפגישם עם מגוון תחומים רב. שיעורי ההעשרה הינם חלק בלתי נפרד ממערכת השעות ומתקיימת בקבוצות גיל מעורבות, דבר המציג פתח להרחבת המעגלים החברתיים.
פירוט השיעורים תחום -- מדריך/ה -- כיתות
מוסיקה – חלילית -- יהודית -- ב' – ו' מוסיקה- כלי הקשה -- אורן -- ב' – ו' מוסיקה – שירה -- רמי -- ב' – ו' אמנות -- יעלי -- ג' – ו' יוגה -- גיא -- א' דרמה -- עוזי ,הילה, זהבית -- ג' – ו' ג'אגלינג -- שחר -- ג' – ו' קולנוע -- רפי -- ג' – ו' רופאים צעירים-- שכבות ג‘-ו‘ סריגה -- שכבות ג‘-ו‘ ניווט -- עודד -- ג' – ו'
סל תרבות במהלך השנה יחוו התלמידים מספר מפגשים תרבותיים בשילוב על בתי ספר אחרים. המפגשים יכללו הצגת תיאטרון, מופע מוסיקלי ומופע מחול. כמו כן , נערוך "חגיגה סביב יוצר" , מפגש עם סופר/ת ילדים בבית ספרנו
המערך המסייע השתלבותם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בקרב החברה הרגילה מהווה בסיס לחיזוק הדימוי העצמי והכנה לחיים עצמאיים בהמשך דרכם. על מנת ליישם תפיסה זו, קיים מרכז תמיכה יישובי אזורי- מתי"א. המרכז אחראי על מתן סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים ויחד עם זאת לשפר את שיטות ההוראה של הצוות החינוכי הבית ספרי . תלמידים אלה משתלבים במסגרת החינוך והתפיסה החינוכית של בית הספר.
יועצת בית הספר - מרכזת את כל המערך המסייע הבית ספרי הכולל: פסיכולוגית, תרפיסטיות ומורות להוראה מתקנת. כמו כן מלמדת קבוצות תלמידים בהוראה מתקנת, מלווה ומדריכה את אנשי הצוות.
פסיכולוגית בית הספר - עובדת יום בשבוע אשר במהלכו נותנת ייעוץ מערכתי לאנשי הצוות. בנוסף נעשית עבודת איתור צרכים והדרכה עם הורים וילדים בשילוב אנשי הצוות הרלוונטיים. הפסיכולוגית בבית הספר מתואמת על ידי היועצת, היוזמה לקבלת ייעוץ יכולה לבוא מהמערכת או מההורים הנחשפים לקשיים של ילדם אחר הצהריים.
צור קשר בית ספר ממלכתי יסודי מעבר אפק קיבוץ עינת, מיקוד 48805 טלפון 03-9385357 או 356 בסוף פקס 03-9385360 www.tik-tak.co.il/mafek |
|